Jaap van der meulen van chatkracht

Als jonge ondernemer de sprong wagen

We staan er misschien soms niet altijd bij stil. Achter de klantenservice van een online platform zit vaak een gespecialiseerd team van mensen. Zij doen er alles aan om klanten online te helpen een probleem op te lossen. Of dit nu via een chatbox, WhatsApp of Facebook is. Vooral tijdens de corona crisis en de lockdowns is er veel verkeer geweest via chatboxs. 

We praten met Jaap van der Meulen. Hij is een van de oprichters van het uiterst succesvolle Chatkracht in Hengelo. Jaap legt uit dat zijn team inmiddels bestaat uit 15 mensen. Zij doen iedere dag hun uiterste best om online service te verlenen aan klanten van voornamelijk webshops. ‘Omdat wij uiteenlopende klanten hebben, is het uiterst belangrijk dat wij als team goede productkennis hebben. Dit loopt uiteen van een koeriersbedrijf tot aan een drankenhandel. Dan is het belangrijk dat je weet waar je het over hebt als je hun klanten wilt helpen. Daarom volgt iedereen een interne training waar ook de opdrachtgever bij betrokken is.’

 Zoekwoorden Bedrijfsrisico’s verzekering
van startup naar een

succesvolle onderneming

´Drie jaar geleden begon ik samen met een businesspartner Chatkracht. Mijn partner heeft veel ervaring met online advertising. Ik heb dan weer ervaring met het helpen, begrijpen en tevreden stellen van klanten. Dit is en blijft een gouden combinatie. Vanuit een simpel kantoor zijn we ooit begonnen met een aantal computers. Onze eerste klant die we hielpen, weet ik nog heel goed. Het ging om een bestelling wat niet aangekomen was. Dit probleem wisten we snel op te lossen. Ik kan je vertellen dat dat een heel bevredigend gevoel geeft!’, vertelt Jaap trots. 

Klanten met een probleem begrijpen en helpen
Als jonge ondernemer starten op de woningmarkt

 Jaap gaat verder: ‘Wat we vanaf de allereerste dag meegeven aan ons team, is het tonen van empathie. Verplaats je in de klant, denk mee, los het probleem op en help de klant mee in de bestelling. Hierin zijn we uiteraard  klantgericht. We weten dat de klant geholpen wil worden in een behoefte waarbij snelle reactie, aandacht en tijd voor de klant heel belangrijk is.

Wanneer een klant dit voelt, of dit nu via de chat of WhatsApp is,  ontstaat de verbinding. Er is rust en ruimte in het gesprek en zo kunnen we de klant geruststellen. Dit moment weten we bijna altijd te creëren.’ Chatkracht is een van de weinige bedrijven die zich hierin specialiseert. Dat gaat ze goed af. Nieuwe klanten trekken ze aan dankzij bestaande klanten en mond-tot-mondreclame. Iets om trots op te zijn!

´Ondertussen ben ik nu drie jaar zelfstandig ondernemer. Dat is best kort. Hierdoor had ik de aanname dat het lastig ging worden om een hypotheek af te sluiten. Vaak moet je de jaarcijfers van het bedrijf laten zien over 5 jaar tijd. Maar goed, je moet ergens beginnen. Ik begon door rond te vragen in mijn familie en vriendenkring.

Via de voorzitter van mijn voetbalclub kwam ik uit bij Adriaan Postma. Hem belde ik en een paar dagen later zaten we rond de tafel. Adriaan luisterde goed naar mijn vragen en nam mijn cijfers mee. Een week later kwam hij terug met een berekening inclusief voorstel waarin stond dat een hypotheek absoluut geen probleem was. Een fantastisch antwoord! Het voorstel was helemaal top.’

Van ondernemer tot ondernemer

Wat Jaap vooral fijn vindt aan Postma Financieel Advies is dat alles wordt geregeld en uitgevoerd vanuit een strakke structuur. We beginnen met een kennismakingsgesprek, luisteren naar wensen, zien mogelijkheden, maken een berekening, doen onderzoek naar de meest voordelige hypotheek (of verzekering) en zetten dit alles in korte tijd om in een concreet, haalbaar voorstel. ‘Echt geweldig vind ik dat! Mijn contactpersoon bij Postma Financieel Advies is Carlijn. Ze is altijd bereid om te helpen en staat altijd klaar. Lijkt Chatkracht wel!’ lacht Jaap, ‘Ik ben blij dat zowel mijn persoonlijke als zakelijk leven zo goed loopt. Dat mijn financiële zaken goed op orde zijn, geeft een veilig gevoel. Vooral een gevoel van rust. Ik kan me nu focussen op het helpen van nog meer fijne klanten met Chatkracht. Samen willen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk klanten online top worden geholpen.’

Meer weten over Chatkracht?  Klik hier https://www.chatkracht.nl

alle bedrijfsverzekeringen bij 1 partij?

Kies voor een vrijblijvende kennismaking

 

Lees je dit verhaal en wil je graag ook het liefst alle bedrijfsverzekeringen bij 1 partij? Met goed advies over de persoonlijke situatie hoef je je straks nergens druk om te maken. Ben je benieuwd naar wat wij je kunnen bieden? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.